Manuál prania pre mladých

15:09


„Mamč? Môžem hodiť do práčky toto tričko a tieto nohavice?“ „A mami, na aký program to mám zapnúť?“ „Mamííí, ono to vydáva divné zvuky!“
Vyzerajú aj vaše pracie pokusy nejako takto? Povedzte mi, prosím, že v tom nie som sama 😄 Po minulom týždni, keď som sa opäť snažila prať a nedopadlo to veľmi dobre, som si našla od maminky mail 📨 mimochodom, všetkých vás pozdravuje a aj vám posiela nasledujúci manuál prania. Neviem, ako vy, ale ja si tento návod asi vytlačím a nalepím na viditeľné miesto.  😇


1. FARBY
Základnou zásadou je prať spolu veci v rovnakej, alebo aspoň príbuznej farebnej škále.
·         Biele s bielym a pridať môžeme niečo v nasledujúcich farbách
o   béžová
o   bledoružová
o   bledomodrá
o   bledosivá
·         Červené s červeným
o   cyklámenová
o   tmavooranžová
o   bordová
o   hnedá
·         Tmavé
o   čierna
o   tmavomodrá
o   antracitová
o   tmavozelená
o   hnedá
Okrem týchto základných delení môžeme vytvárať aj samostatne kôpky, napr. modré, žlté, či zelené kombinácie.

2. Programy
Pokiaľ sme zvládli farebné triedenie, je potrebné zvoliť správny program prania.
  • na tričká, rifle, hrubšie košele, ponožky, bavlnenú spodnú bielizeň postačuje program „bavlna“, resp. programy na časté pranie, resp. ručné pranie. Ale pozor na teplotu prania! – pri uvedených druhoch oblečenia by som odporučila 30 stupňové pranie, len pri zaručene overených veciach a po kontrole štítku na oblečení môžete prať na 40 stupňoch. A nebojte sa, súčasné práčky zodpovedne operú vaše tričká aj na 30-tich stupňoch.
  • uteráky, utierky, posteľnú bielizeň je vhodné prať na 40 až 60 stupňoch, a to podľa stupňa znečistenia
  • záclony (pokiaľ ich v dnešnej modernej dobe ešte niekto používa 😀) majú zväčša svoj samostatný program prania. Pokiaľ nie, siahnite po tom na jemnú bielizeň, resp. syntetiku.
  • jemná bielizeň – ako blúzky, tenšie tričká, či pulóvriky si vyžaduje program na jemnú bielizeň a teplotu max. 30 stupňov
  • rovnako tak na jemno odporúčam prať šaty, sukne, resp. svetre. Pri pleteninách si treba dať pozor na zloženie výrobku – tu by ste naozaj mali mať na pamäti odporúčania výrobcu a pokiaľ váš svetrík obsahuje vlnu alebo nebodaj kašmír, radšej sa vyberte cestou ručného prania, ak na vašej práčke nenájdete symbol vlna alebo hodváb.

3. nastavenie otáčok
Pri určovaní množstva otáčok postačí jednoduché rozhodovanie – ak chcem mať bielizeň rýchlo suchú, no mám čas na žehlenie, použijem 1000 a viac otáčok, ak sa chcem vyhnúť zbytočnému žehleniu, rozhodnem sa pre 800 otáčok. Pokiaľ chcete vyskúšať ešte menej otáčok, zmierte sa s tým, že vešať budete kvapkajúce kúsky oblečenia (a toto platí aj pri záclonách).

4. Pracie prostriedky a aviváž
K pracím prostriedkom sa asi v súčasnosti nie je potrebné siahodlho vyjadrovať, pretože na trhu máme množstvo porovnateľných výrobkov. Ak však môžem poslúžiť vlastnou skúsenosťou, osvedčili sa mi kapsuly, pretože sa pri nich v podstate nemusím trápiť s dávkovaním.😉

A poslednú radu chcem venovať aviváži – tú používam spravidla pri každom praní, aj keď som si už prečítala mnoho „osvedčených“ rád a poučení o jej zbytočnosti a preceňovaní. Je totiž príjemné vypočuť si od kolegýň kompliment, ako krásne voňajú uteráky, ktoré som priniesla do našej kancelárie.

Aviváž nepoužívam len veľmi výnimočne, a to pri výrobkoch, kde sa to priamo udáva (športové funkčné oblečenie, niektoré druhy spodnej bielizne, resp. elastické džíny, ktoré sa nosením tak natiahli, že ďalšie „zjemnenie“ už naozaj nepotrebujú). A koľko aviváže použiť? Ja ju dávam do dávkovača vždy po čiarku „max“.

Prajem príjemné vešanie vašej krásne vypratej bielizne a čo najviac vône a najmenej žehlenia.

Vaša internetová mama 💖

You Might Also Like

0 komentárov


_____

Like us on Facebook