Ako nakupovať a šetriť

14:06


Podľa mňa, každý rád nakupuje. Dokonca aj muži, aj keby ste to práve teraz popierali a nechápavo krútili hlavou. 😀 Pretože výsledkom nákupu je, že máte nové veci, z ktorých máte pochopiteľne radosť a teraz nehovorím len o šatách. Kúpiť si môžete novú súpravu na behanie, novú knihu, nové disky na pneumatiky 🙈 Avšak umením nakupovania je minúť, no ušetriť. Znie to komicky a nemožne, ja viem, no prezradím vám tajomstvo, s ktorým sa vám to podarí. 👍


Moja maminka ma učí, že peniaze sú na to, aby si si urobil radosť, no nie na úkor potrebného. Znamená to, že je fajn občas si niečo kúpiť pre potešenie duše, no je potrebné myslieť aj na to, aby si mal čo jesť a povedzme si, čo je lepšie ako jedlo, nie? 💖 🍔

Zistiť ako si na tom môžeš buď tak, že si mesiac budeš zapisovať každý svoj nákup, prípadne si stiahni jednu z múdrych aplikácií do telefónu. Tak si dokážeš odhadnúť koľko míňaš na potraviny či chod domácnosti a koľko ti zvýši na radosti. Nezabudni však na určitú rezervu, ktorú použiješ na prípadné nečakané katastrofy 😀 Zvyšok predstavuje ten nadbytok, s ktorým môžeš nakladať. Je iba na tebe, či sa rozhodneš tieto financie šetriť a dopriať si, napr. väčší výlet alebo ich použiješ hneď. 

Moja maminka ma však naučila ešte jednej dôležitej vlastnosti pri nákupoch – počkať. Preto som si zvykla nekúpiť si hneď prvú vec, ktorú nájdem, no najprv si spravím malý „prieskum trhu“, či nenájdem čosi lepšie, prípadne rovnako dobré, no za lepšiu cenu, alebo počkám na obdobie zliav, kedy si za rovnakú cenu môžem kúpiť viac vecí či ten rozdiel ušetriť. Povedzme si pravdu, koľkokrát sme v danej chvíli tú konkrétnu vec skutočne potrebovali a koľkokrát sme ju iba chceli? Priznám sa, že niekedy je to naozaj ťažké, no na druhej strane to pestuje pevnú vôľu, aspoň trochu 😄 

Riadite sa aj vy nejakými podobnými zásadami? Napíšte mi, rada sa inšpirujem 😉

You Might Also Like

1 komentárov

  1. Peniaze vám nerobia radosť, ale pekné oblečenie, jedlo, knihy, lístky na koncert. Preto hľadám ďalšie spôsoby, ako zarobiť peniaze. Počul som, že obchodovanie je jedným z nich. Našiel som nejaké pekné recenzie na tejto platforme, tiež sú tu nejaké návody: https://www.instaforex.com/reviews_forex_traders

    OdpovedaťOdstrániť


_____

Like us on Facebook