Žiadna červená a maximálne 10%

15:28

Je leto, čo ste asi postrehli, takže možno nechápete, prečo to zmieňujem. 😀 Aby som to objasnila, s letom sa mi najviac spája tá povestná veta, ktorú pravdepodobne vyslovil už každý z nás: „Nájdem si prácu, aby som si zarobil a využil čas!“ Hahaha. Musím povedať, že veľmi obdivujem ľudí, ktorí nepresedia celé prázdniny pri maratóne nejakého seriálu a skutočne niekde pracujú – ste pre mňa hrdinovia. 💪


Ja som síce nejakú prácu mala vždy, no nedalo sa to nazvať full time job, ak viete, o čom hovorím. No vec, ktorá je pre mňa veľkým strašiakom, nie je ani tak práca samotná, ako skôr to, čo jej nutne predchádza – pohovor. Na pár rád som sa pýtala, koho iného, než mojej mamči. Ona v rámci svojej profesie už prijímala veľa zamestnancov, a preto som mala možnosť získať informácie z prvej ruky.

Pohovor je veľmi záludná vec, to všetci vieme. 😊 Hoci sa hovorí, že nemáš súdiť knihu podľa obalu, pohovor je miesto, kedy sa po prvýkrát stretneš so svojimi nadriadenými a ak neurobíš dobrý dojem, tak aj posledný. Prvá rada, ktorú som dostala je, že nikdy nechoďte na pohovor v červenej. Táto farba pôsobí veľmi agresívne a síce treba prísť s istotou, no pokorou. 

Aj keď sa to možno zdá zbytočné, zistite si vopred informácie o firme, do ktorej sa hlásite. Jednak máte príležitosť ukázať, že ste sa skutočne pripravili a o prácu máte seriózny záujem a že to neberiete len ako prípad typu „veď možno motyka vystrelí“ a navyše je to spôsob ako zahviezdiť a pripísať si plusové body.😉

10% - to je pri záujme o prácu veľmi dôležité číslo. Práve o toľko je prípustné nadhodnotiť svoje schopnosti bez toho, aby ste vyzneli ako klamári alebo tzv. profesionálni prifarbovači. 😃 Taktiež sa odporúča vypýtať si sumu o 10% vyššiu, než aká sa zvykne ponúkať. Na jednej strane nevyzniete smiešne, že si pýtate až privysokú sumu a tiež tak vytvoríte priestor na prípadné zjednávanie, tak aby ste v konečnom dôsledku boli spokojní aj vy, aj budúci zamestnávateľ. Aby ste sa však vopred vedeli na tému platu pripraviť, urobte si malý prieskum medzi priateľmi alebo na internete, a tak zistíte koľko ponúkajú za podobné práce iné firmy. 

Najdôležitejšie však je, byť v kľude a pôsobiť vyrovnane. Verte, že ako vy, aj druhá strana má pravdepodobne trochu stres a všetci sme len ľudia, preto, don´t worry and take it easy. 😉

You Might Also Like

1 komentárov

  1. Áno, tiež viem túto situáciu! Je zaujímavé, že tentoraz je to iné - mám prácu (začal som pracovať na forex broker rating), ale túto jar a leto nemôžem nikam cestovať! Aj tak bude čakať na zmeny ...

    OdpovedaťOdstrániť


_____

Like us on Facebook