Recept: Zapekaný chlieb

10:00

Toľko hodín a možno aj dní bežne strávia ľudia skrolovaním stránok – od Facebooku, Instagramu cez Pinterest až po YouTube. A aj keď to rozhodne nie je úplne v poriadku, ja nie som iná. Komu z vás  sa stalo, že ste narazili na nejaký dobrý nápad na vylepšenie starého trička, nový futbalový trik alebo zaujímavý recept, nech zdvihne ruku. A koľkokrát sme si hovorili, že raz všetko vyskúšame a úprimne, však viete... nevyšiel čas. No mňa raz zasiahol blesk zvaný svedomie a povedala som si, že keď už toľko zabíjam čas, naozaj jeden recept vyskúšam a prekvapím rodinu s večerou. Možno sa pýtate či sa mi to podarilo a na moje neskutočne veľké prekvapenie – áno (asi zo mňa bude kuchár 👏). A dnes vám dám recept na môj slávny Zapekaný chlieb, no varujem vás, vedľajším účinkom je nekontrolované zalizovanie sa😋



Ingrediencie:
  • 1 balenie šunky
  • 1 balenie oravskej slaniny
  • 1 balenie údeného plátkového syru
  • 1 malý chlieb
  • 1 mladú cibuľku
  • 2 väčšie cesnaky
  • 125 g masla
  • čierne korenie

Postup:
Chlieb pozdĺžne nakrojíte tak, aby bol na spodnej časti stále v celku. Tieto vzniknuté medzery striedavo vyplníte šunkou a oravskou slaninkou. Pozor však na kraje chleba – nevynechajte ich, pretože potom by sa niekto mohol sťažovať, že to má príliš suché a vašu kuchársku reputáciou si predsa takouto drobnosťou nemôžete pokaziť. 


Chlieb následne nakrojíme priečne a vytvoríme tak kocky, no opäť musí spodok zostať spojený. Tieto priečne medzery vyplníme syrom – vôbec sa netrápte tým, ako to teraz vyzerá ako nepodarený pokus napodobniť ježka, pretože syr sa v trúbe rozpustí a čiastočne rozleje. Takto pripravený chlebík si položte na pekáč.


V malej miske si úplne roztopte maslo, do ktorého pridajte nadrobno nakrájanú mladú cibuľku, 2 roztlačené cesnaky a trochu čierneho korenia. Touto zmesou celý chlebík polejte, nielenže cibuľka pridá svoju špecifickú chuť, no tiež maslo zvláčni striedku no pomôže tiež urobiť na povrchu chrumkavú kôrku.

Chlieb prikryte alobalom a vložte do rozohriatej trúby (200º C, teplovzdušná trúba - 180º) a nechajte 15 minút. Následne zložte alobal a prepnite program na trúbe na „grill“ a nechajte tak chlebík zapiecť sa ďalších 10 minút. A ako moja maminka radí – zatancujte si víťazný tanec, pretože máte hotovo.😁
Dúfam, že si na tomto recepte pochutíte a ak áno, tak mi napíšte, ako sa vám podaril. 😋

 

You Might Also Like

1 komentárov


_____

Like us on Facebook