Recept: Letná torta

16:08

Keď som bola malá, leto bolo moje najobľúbenejšie ročné obdobie. Pripomínalo mi to čas, kedy som hrdo dokončila ďalší rok v škole, kedy sa chodilo na dovolenky, k starej mame a každý víkend na iný výlet. V lete som sa tiež častejšie chodila hrávať von pred dom a doteraz si pamätám (i keď nechápem samú seba), ako som sa s mojou najlepšou kamarátkou 2 hodiny bicyklovala stále dokola na malom parkovisku 😃 No leto, to sú aj grilovačky, opekačky a to najlepšie – torty 💗 

Táto letná torta si našla miesto v našom receptári prakticky okamžite. Je jednoduchá, no hlavne neskutočne chutná. Nechcem sa chváliť (ale veď, prakticky to tu robím stále, tak čo 😄), ale kamkoľvek donesiem túto tortu, vždy s ňou zožnem obrovskú slávu a množstvo pochvál. Tak som sa rozhodla, že si to nemôžem nechať len tak pre seba a podelím sa o ňu aj s vami. No a kedy je lepšie piecť letnú tortu, než na oslavu konca tohto ročného obdobia, no nie?

Ingrediencie:

  • 1 smotana na šľahanie
  • 2 kyslé smotany
  • 1 čučoriedkový džem
  • 1 mandarínkový kompót
  • 1 broskyňový kompót
  • 1 vanilkový cukor
  • 1 balenie piškót

Postup:
Najprv je najlepšie všetko si vopred pripraviť, preto nakrájajte mandarínky aj broskyne na malé kúsky. Sladkú smotanu vyšľahajte a pridajte do nej obe kyslé smotany. Potom prisypte vanilkový cukor a pridajte nakrájané kúsky kompótov, ktoré ste si pripravili na začiatku. Do tejto zmesi postupne vmiešajte polovicu čučoriedkového džemu. Podľa chuti môžete ešte pridať (ja zväčša použijem až ¾ poháru a nie preto, že som maškrtná 😁).

Formu na tortu vysteľte priesvitnou fóliou a spodok vyložte piškótami. Na ne vylejte polovicu smotanovej zmesi. Opäť urobte ďalšie poschodie prostredníctvom piškót a do poslednej kvapky navrstvite zvyšok tekutej hmoty. Vrch môžete ozdobiť podľa vlastnej vôle. Ja rada poukladám po kraji ďalšie piškóty – nielenže to vyzerá celkom pekne, ale vďaka tomu viem potom presne nakrájať rovnaké kúsky (milé a šikovné 😉).

Takto hotovú tortu vložte, najlepšie na 12 hodín do chladničky, aby pekne stuhla (a rozostavajte dokola stráž, pretože akonáhle ju niekto ochutná, je veľmi ťažké prestať). A potom už len podávajte s úsmevom 😀 A pamätajte – bez ohľadu na to, koľko toho zjete, na dezert sa vždy nájde miesto. Pretože dezert nezaplňuje prázdny žalúdok, ale prázdnu dušu. 🍰💖

You Might Also Like

1 komentárov

  1. Ďakujem za recept. Je skvelé, keď môžete uvariť také skvelé jedlá. Varíte pre seba alebo je to ako obchod? Myslím, že by ste mohli robiť koláče pre iných ľudí a zarobiť z toho peniaze. Môžete tiež ušetriť viac peňazí forex broker rating spoločnosť

    OdpovedaťOdstrániť


_____

Like us on Facebook