4 rady ako zostať motivovaný

20:30

Dnes nám začal ďalší semester v škole a tým aj ďalší rok.  Musím povedať, že to išlo celkom v pohode – dnes som žiadne hodiny totiž nemala 😁 ale nemyslím si, že to má s tým niečo spoločné. Čo sa mi ale spája s týmto obdobím je pocit odhodlania študovať skutočne poctivo a túžba zostať motivovaná počas celého polroku (alebo aspoň prvé dva týždne). No ako viete, na každého príde to temné obdobie prokrastinácie, kedy sa nám aj plávajúca rybička v akvárku zdá byť nekonečne viac zaujímavá, než škola a naša budúcnosť. 😃 V takýchto chvíľach ma moja mamč vždy zahrnula nekonečným množstvom rád, ako sa opäť namotivovať a... dať sa dokopy.

Čítať ďalej...

1. BUĎTE ZORGANIZOVANÍ
Vždy keď sa mi úlohy kopili vyše hlavy a ja som nevedela ani kde je kávovar, moja maminka mi doniesla nový zošit (tie vždy potešia, no nie?) alebo diár a povedala mi, nech si všetko zapíšem. Zo začiatku mi to prišlo ako hlúposť a strata času, no keď som si v tom raz vybudovala systém, išlo to už hladko. Motivácia je podľa webovej definície určitý proces, ktorý aktivuje ľudské správanie a dáva mu určitý účel a smer, preto vedieť čo a kedy ma to čaká, rozvrhnutie si času a stanovenie priorít mi pomohlo udržať si nad vecami kontrolu a nestratiť sa. Taktiež, keďže som mala všetko spísané na papieri, nemusela som to držať v pamäti, čo v konečnom dôsledku odbúralo veľkú časť stresu.

2. PRINCÍP 2 MINÚT
V zásade sa jedná o jednoduchý tip – pokiaľ ti povinnosť dokopy nezaberie viac ako 2 minúty, urob to hneď. Tam môžeme zaradiť väčšinu domácich prác, vďaka ktorým si zabezpečíš príjemné a kľudné prostredie na úlohy, ktoré budú trvať trochu dlhšie. A poriadok v byte či dome vo mne sám o sebe vzbudzuje väčšiu radosť a pocit sústredenosti (viac o tom čítaj TU). Pri dodržiavaní tejto zásady mám tiež pocit väčšej produktivity, pretože namiesto odkladania vecí na neskôr ich urobím ihneď a to ma vnútorne teší.


3. ODMEŇTE SA
Odmena je kľúčom motivácie a najlepšia na nej je rôznorodosť. Môže to byť čokoľvek od čokolády alebo kávy, cez večer v kine až po čosi viac ako dovolenka alebo nový telefón (ozaj, keby mi chcel niekto kúpiť nový iPhone X, ja sa nenahnevám 😁). Odmena vás poháňa ďalej, pretože ak niečo naozaj chcete, idete si za tým. Čím bližšie k tomu ste, tým pracujete viac, aby ste to dostali čo najrýchlejšie. No samozrejme je tu aj ľudský faktor a to, že si tú vec chcete skutočne zaslúžiť a preto si povinnosť splníte nielen rýchlo, ale aj kvalite.

4. OBKLOPTE SA SPRÁVNYMI ĽUĎMI
Kto to zažil, vie, že nie je nič horšie, ako nájsť v sebe malý kúsok odhodlania niečo zmeniť, a vzápätí ho stratiť v prítomnosti úplne demotivovaných ľudí. Spomeňte si, čo vás zapálilo pre danú vec, napr. naučiť sa variť. Možno to bol blog plný chutných receptov alebo kamarát, ktorý vám navaril vynikajúcu večeru alebo ste sa zúčastnili na workshope o zdravom stravovaní. Boli ste v prítomnosti ľudí, ktorí mali rovnaký cieľ – zmeniť fakt, že nevedia variť. No keď ste sa vrátili domov a vypočuli si posmešné reakcie svojich priateľov, o tom, ako sa vy chcete naučiť variť, keď predsa jediné, čo sa vám podarilo nepokaziť bol čaj (a aj ten ste prekyslili citrónom), nadšenie ľahko zhasne. Moja maminka mi vždy hovorila, že myslenie človeka ovplyvňujú 5 ľudia, s ktorými sa najčastejšie stretáva. Preto budete v spojení s tými, ktorí vás podporujú a povzbudzujú alebo dokonca v tom idú s vami. Nič nie je lepšie, ako si vzájomne pomáhať a zostať motivovaný.


Vyskúšajte niektoré z týchto rád a uvidíte, že zmeny sa dostavia. Hlavné je vytrvať a nevzdať sa pri prvom páde. To, že ste sa dostali na zem vám predsa len dáva možnosť čo najsilnejšie sa odraziť a dostať sa dokonca vyššie, než ste boli predtým.

Za obrázky chcem poďakovať talentovanému a vynikajúcemu fotografovi a kamarátovi Gabovi. Určite sa pozrite na jeho galériu, ktorá vás zaručene motivuje ísť von a začať fotiť (TU). 😉

You Might Also Like

1 komentárov


  1. Ďakujeme za vašu motiváciu. Všetko, čo robíte, je zlé alebo sa niečo konkrétne deje a to vás doslova privádza k psychike - je to typické pre obchodníkov. Ildar Sharipov Povedal mi o tom. Je to veľmi riskantná a nervózna práca. Svoj účet fx som otvoril pred niekoľkými mesiacmi.

    OdpovedaťOdstrániť


_____

Like us on Facebook